03.03.08

škola na plný pecky

...nějak se nemůžu přinutit vstávat dřív než po poledni. Jako bych měl v organismu zakódovaný evropský čas a tak chodím pravidelně kolem třetí hodiny ranní spát a vstávám po poledni. Ne a ne se toho zbavit. Uvidíme jak to půjde, ale snad mě unaví ta trocha cvičení, kterou jsem si začal dopřávat. Ne že bych se vrhl po hlavě do nějakého KungFu, které máte možnost shlédnout na jednom z videí, ale už jsem zavítal do posilovny. Vybavení je slabota, ale je to zadarmo a celkem klídek na cvičení. Strašně rád bych chodil jako holky v Kaohsiungu na nějaké bojové umění, bohužel mi to nedovolí moje zraněné koleno. Co naplat, alespoň procvičuji horní polovinu těla na mučidlech zdejšího fitka.
Dneska se na plný obrátky rozjela školní mašinerie a domácích úloh máme až nad hlavu. Systém výuky je v mnoha předmětech založený na skupinové práci. Úkolem skupiny je zpracovat určité téma nebo kapitolu z knihy a tu pak na jednotlivých hodinách prezentovat zbytku třídy. Skupiny jsou obyčejně po 7 lidech a jak si práci zorganizují je čistě na nich. Učitel chce prostě vidět výsledky a pokud nebudou, tak nebudou ani kredity. Zbytek hodin se pak procházejí případové studie k jednotlivým kapitolám a nebo se probírají jiná témata, které kniha neobsahuje. Knihy jsou kapitola sama pro sebe. V knihovně je tak jedna z pěti a to ještě na prezenční výpůjčku. Cena jedné knížky se pohybuje od 700 do 1000 NT$ - objednal jsem si tři už minulý týden a dnes jsem do ruky dostal první z nich: Management of Strategy  - voskovaný, barevný paperback formátu B4. Uvidíme, jak moc to bude k užitku.

Zatím se mějte, jdu si přečíst prvních 40 stránek abych byl příští hodinu v obraze.

poznámka: hovořím-li o hodině, je tím myšlen celý blok jednoho předmětu - zhruba 180 minut.


Žádné komentáře:

Okomentovat