14.03.08

Na jih od země Vycházejícího slunce II

Po měsíci ve zcela cizím prostředí můžu prohlásit, že se úspěšně prokousávám první fází kulturního šoku. I když, kdo ví, jestli ten příjezd neurychlil přerod rovnou do fáze druhé a teď nastoupila už ta třetí. Každopádně se cítím jako zdejší. Ano, zní to divně, ale opravdu už mi přijde normální, že kolem mě na ulici choděj jen a jen - jak to napsat, aby to nevyznělo rasisticky - prostě asiati. Neotáčím se na každým rohu a za každou sukní (tenhle kousek jsem si nemohl odpustit;-). Obchody jsou jiný, ceny nižší, ostatně to lidi taky:-D...což mi svým způsobem vyhovuje a šetří to krční svaly. Za ten měsíc jsem si v hlavě srovnal mnohá pro a proti, které však mohou být individuální povahy....viz ta výška;-)....takže jen nějaké perličky....Lidi tu nechodí do hospody, ale do knihovny. Všichni jsou jaksi posedlí vzděláním a tak páteční večery tráví v knihovně kde brouzdaj na netu a nebo spí. Net je tu vlastně dost zvláštní element. Na rozdíl od Číny, to tu není regulovaný, takže se dostanete na jakékoliv stránky ve světě, ale rychlost je tu srovnatelná s průměrným ADSL - zahrát si Q3 on-line je tedy spíše utopií. Co mě docela dostalo, je že na ulici prostě nejsou koše(Ve státě, kde jsou lidi schopný nosit roušky na obličeji i když mají jen nepatrný náznak nachlazení!). Kdykoliv nějaký potřebuji, tak neni k nalezení. Na druhou stranu můžete zajít do FamyliMartu(taková zdejší Jednota) a vyhodit to tam...Škola se začíná dostávat na první místo a každej den strávím nějakou tu hodinu čtením cizojazyčných publikací(rozuměj - jedině anglicky) a tvorbou prezentací. Nesnadnou se pak stává komunikace ve skupinách, protože místní mají značnou tendenci sklouzávat do čínštiny, kdykoliv to jen jde.

Na zítra nám zdejší Foreign affairs department zařídil výlet. Pojedeme na horké prameny (Wu-lai), pěkně do přírody, tak doufám, že se udělá pěkně.  Spoléhat tu na předpověď počasí už se mi několikrát vymstilo a  tak se raději nechám překvapit:-) Asi stejně jako se zdejším jídlem. Sice jsem  se naučil nějaký základní návyky co jo a co ne, ale občas se skandálnímu odhalení neubráníte. Kdo by čekal, že zrovna mě bude chutnat brokolice:-)))

Mějte se fajně.

P.S.: Objevily se námitky na nutnost registrace pro přidávání komentářů. Tímto oznamuji, že odpovědi na soutěžní otázku mi můžete posílat na jakýkoliv mail, který na mě máte...o vítězi  rozhodne datum přijetí mailu.


Žádné komentáře:

Okomentovat