11.05.08

Ni men hao aneb test z čínštiny



Doufám, že jste se prokousali tou tunou předchozího textu a
mám pro vás další novinky.

Ve středu jsme měli prezentaci pro děcka ve zdejší základní škole. Představili
jsme jim Českou republiku a mluvili o slavných osobnostech. Myslím, že to byli
čtvrté nebo páté třídy. Každopádně děcka byli celkem poslušný a když už
neposlouchali, tak nedělali bordel a radši spali:-) Přišli jsme na osmou hodinu
a celkově nám prezentace zabrala hodinu a půl. My jsme počítali tak se 40
minutami, ale nakonec jsme měli připraveno několik soutěží a děcka se rádi
zapojili. Ms. Lin, Yvonina matka, která zároveň učí paralelní třídu nám
poděkovala za to, že jsme přišli a její žáci nám věnovali několik drobností.
Nechyběla ani návštěva ředitelny, kde jsme se museli se všemi vyfotit a hlavně představit ředitelce. Když nám pak už 4 ženská tvrdila, že jsme strašně
handsome, poděkovali jsme a valili zpět na tai ke da (NTUST).

Celý den jsme pak měli na to se připravit na test z čínštiny, který nás čekal
večer od sedmi hodin. Vynechal jsem Leadership a radši si připravoval svoji
dvouminutovou řeč a trénoval tony. Napsal jsem si úplně luxusní věty a precizní
fráze, které se však ukázali jako dokonale nezapamatovatelné. Když jsem pak
večer přišel na hodinu ještě s vlhkým inkoustem na svém přípravném papíře,
zjistil jsem, že ani nahlédnout do něj nám nebude umožněno. No nic, vyškrtal
jsem všechny složitější věty...a zjistil, že to nedá ani na minutu. Naštěstí
jsem přišel na taktiku, která mne ve finále zachránila a všechny věty jsem
vyslovoval pomalu a zřetelně, aby mi každý rozuměl:-) Nakonec to nebylo
nejhorší a dokonce jsem si vzpomněl na větu s použitím způsobového
slovesa...takže kdybych celé dvě minuty mlčel a pak vyřkl: "Wo hui kai
che
" asi mě stejně nechá projít!

Tak mě napadá....co takhle další soutěž!? - Možnost vyhrát další razítko se jménem

.

.

.

Napište mi (buď mailem, ICQ, msn, skype, nebo jakkoliv jinak),
co že jsem to té paní profesorce řekl, že mě nechá prolézt z čínštiny. Věta
je vyznačena v textu tučně, větším písmem a podtržená. Je psaná v pinyinu
a opravdu dává smysl.

První kdo napíše správnou odpověď, vyhrává!

Výhrou bude razítko se jménem vyhrávajícího.

Poznámka: Soutěže se nemohou zúčastnit vítězové soutěže předchozí, Taiwanští kamarádi (kteří to tu stejně nepřečtou) ani ostatní studenti pobývající na Taiwanu v rámci výměnného nebo jakéhokoliv jiného programu.






Žádné komentáře:

Okomentovat